Leg day

Tjabba tjena hallå! 
 
Var och stampade utanför gymmet 8.58 för att hinna köra ett benpass innan jobbet kl.11. 
Fuckar upp min fasta lite idag. Har ju ätfönster mellan 11-19 men eftersom jag börjar jobba nu kl.11 så kommer jag inte bryta fasta förrän ca.15.00... dvs då har jag haft 20 timmars fasta. Men kompenserar det med att äta lite senare ikväll. Kärleken och jag har bord kl.20 på fridolfs så kvällsmat blir ju inget problem, mums!
 
Nu stämpar jag in för dagens jobbpass! Ha en härlig dag! :)
 
A piece of me ♥ | | En kommentar |

Apr. 18, 2013

Godkväll bloggisar!

Tänkte bara kika inom och kolla läget!
Fastan går hittills som på räls! Har helt klart fått bort mitt sötsug, inte för att det var speciellt stort innan.

Jobbigast är fortfarande morgnarna, mellan 8-9 är jag som hungrigast. Då riktigt skriker det i magen, men sen släpper det.
Det gäller att hålla sig sysselsatt så tankarna fokuserar på annat än mat.
På helgerna löser jag det lätt med en powerwalk innan mitt första mål, men skoldagarna är värre.

Iallafall, utöver fastan har jag även adderat ett par cardiopass i veckan. Försöker promenera minst ett par kilometer per dag. Har en skön slinga på 5 kilometer som jag släpar med Rocky på, hehe. Första 1.5km är det släp med liten hund men sen vaknar han till och springer jämte mig! :)

En dusch nu sen ska jag se på serien Girls, har fått massvis med bra kritik så blir säkerligen en trevlig kväll!

A piece of me ♥ | | Kommentera |

Periodisk Fasta

Hallå bloggisar!
 
Har ju nämnt lite smått att jag börjat med periodisk fasta. Fasta läser ni, ska hon svälta sig nu?? Ja så illa är det. Eller inte. Periodisk fasta är precis som namnet tyder att man bara fastar i perioder. Jag kör med metoden 16-8. Dvs, 16 timmar fasta och ett 8-timmars ätfönster. Det finns mer extrema fastnings metoder som att fasta 24h en till två gånger i veckan. Eller att bara ha ett ätfönster på 4 timmar.
Jag har valt 16-8 för att det passar bra med mitt liv. Jag kan fortfrande vara social och äta lunch med kompisarna i skolan och kvällsmat med min familj.
Detta blir finalen på mitt projektarbete om träning och kost. Har uppnått flera av de mål jag satt upp med min träning i höstas och nu behöver jag en ny utmaning. Jag som alltid varit en frukost mäniska ska nu klara 6 veckor utan frukost.
 
 
Vill ni läsa mer om periodisk fasta rekomenderar jag Styrkelabbet --> http://www.styrkelabbet.se/periodisk-fasta/. Annars googla periodisk fasta så kommer det fram 142 000 resultat på 0.17 sekunder.
 
Min dag ser ungefär ut såhär:
7-7.30 Dricker en kopp svart kaffe
8-11 Dricker 0.5-1 liter vatten
11 Bryter fastan med skollunch
Här drar jag antingen och tränar eller så blir det ett litet mellanmål
Träning
Kvällsmål
Slutar äta kl.19
 
Försöker lägga upp det så jag äter mitt största mål efter träning. Så igår åt jag min kvällsmat klockan 16.00, kändes lite udda men tar ett tag innan man kommer in i sina nya rutiner.
 
Reaktioner jag mött när jag berättat om fastan har varit: men du som är så liten? Vadå för fett? Du kommer ju tyna bort?
Ja för nått år sedan när jag låg på 45 kilo och sprang 4-5 gånger i veckan hade jag också avrått från att fasta, men riktigt så ser inte mitt liv ut längre. Då var mitt mål med min träning att se ut som en sticka, nu vill jag ha muskler. Med periodisk fasta får jag ner min fettprocent men behåller mina muskler och förhoppningsvis fortsätter jag bygga!
 
Inte mkt benmuskler här inte
 
Så om ni tycker det låter lockande så gå ihop med nån kompis och satsa på detta. Mycket roligare om man har någon att dela med sig av sina tanker med. Hade inte klarat många timmar utan Barret, haha!
 
Kom gärna med frågor eller motargumnet kompisar!
Upp