Big cleaning day!

Hallå bloggisar!

Idag har jag och Maja varit uppe och röjt och städat hela morgonen. Imorgon är sista dagen för teamet i Thailand och de lämnar kl:15, kvar blir jag och Maja.
Känns stört att tiden gått så fort! Det är två månader sedan jag fick nyheten och imorgon är dagen D.

Jag blir som sagt kvar en vecka till och kommer jobba på det gamla kontoret i Patong! Kanon bra för då är jag närmare Simon!

Blandade känslor att lämna huset.. Så många härliga minnen här ifrån. Chilla vid poolen, äta frukost med Maja i solen, BBQ, sena nätter med vin och fina vänner.
Men också alltid disk framme, skitiga golv och matrester på golvet haha

I'll miss this view!

Till helgen ska jag, Simon och Maja ge oss ut på äventyr, men mer om det senare!

Kho Lanta pic!

A piece of me ♥, Thailand | Thailand | | Kommentera |

Simons första dagar i Thailand!!

Hallå bloggisar!!

Svårt att få tid över till att blogga när jag anntingen hänger med Simon eller jobbar mina vakna timmar på dygnet! Men gud vad kul det är att ha honom här!

Simons födelsedag blev inte bara firad en dag utan en hel helg och gud vad fina vänner jag har som gav honom en födelsedag han aldrig kommer glömma. Simon, jag lovar att inte avslöja alla detaljer haha.
Har varit mycket upp och ner denna helgen, men även när det suger som mest måste man påminna sig själv om att det faktaiskt inte är någon som dött och att alla sår läker med tiden.

På fredagen var vi ute och åt mexikanst för att fira Lauren innan vi gick till Bangla!

Har inga bilder från Bangla, tack och lov för fylle-dimma!

Lördagen började hyffsat tidigt för att komma iväg till Surin beach! Här hängde vi hela dagen på en super fin restaurang, åt och drack gott. Efter vi kvicknat till med en powernap på stranden så hoppade Simon och Alex på en jetski och lekte av sig. Simon var lyrisk när han kom tillbaka haha!

Fick bevittna en helt fantastisk solnedgång!

Sedan blev det middag innan vi bestämde oss för att bara gå till bangla för att ta "en" öl. Hur bra tror ni det gick egentligen? .. Vi gick runt mellan Grabbarna Grus, tequila bar och Stockholm Syndrome! Men kul hade vi!!

På söndagen passade vi på att gå ner till stranden i Patong för att sova lite innan kvällens nästa äventyr!
Jag, Simon och Chris, en elev från oktober-kursen åkte in till Phuket town för att gå på night market! Vi var absolut mest imponerade av matmarknaden! Så mycket delikatesser, och mindre delicata rätter så som larver och kackelackor.. Om vi Palm:ar testade att äta kryp, öh självklart!
För min del blev det även en backpackning-ryggsäck nu är det inte långt kvar innan vi börjar vårt äventyr! Lite toppar, en kjol och solglasögon!

Nu i veckan så brukar jag och Simon ge oss ut på mindre turer så som stranden, stan, lunch innan jag måste åka till jobbet!
Dessa dagar så är Simon iväg med ett par nyfunna vänner på en strand längre söder ut i Phuket. De hyrde mopder igår och gav sig iväg. Om storasyster är nojig att Simme kör på de Thailändska vägarna?... njaa. Jag vet ju att han är en svingrym körare, men det finns många idioter ute i trafiken.

Frukost vid poolen!

Ska försöka uppdatingen bättre nu eftersom, hör och häpna, jag är nu ägare till en Ipone5!!!! Yeeeees! Fyra månader utan iphone, och jag måste erkänna, förlåt apple, men jag är inte lika imponerad som jag var när jag började med iphones 2010... Finns många andra grymma telefoner ute på marknaden. Och jag vet att en viss person nu kommer säga" I told ya so" please dont.

Over and out!

53/53

Hallå bloggisar!

Idag är en BIG day! Inte bara har jag fått träffa min bror, utan detta är min mitten dag på resan! Jag har nu varit i Thailand i 53 dagar och har endast 53 dagar kvar! Tiden går så sjukt fort!

Lille-lillebror vid frukost/lunchen idag! Lite blek men det ska vi nog fixa!

Och man märker nu mer än någonsin att lågsäsnongen börjar gå mot sitt slut och att högsäsongen tar över! Stranden som jag för två månader sedan kunde gå på helt ostört är nu smockad av turister, och värre kommer det bli!!

Flashback på mina två första fantastiska månader!!

BBQ med gänget med mycket poolkaos - ja det innehåller ett gäng brutna näsor!

Scooter crashen - japp..

Koh Lanta

Massvis med matlagning - japp 50% av mina dagar jobbar jag, 50% står jag och lagar mat, for real

PhiPhi

Khao Sok

Mina kommande 53 dagar kommer blir helt amazing! I know it!

I helgen ska vi först fira Laurens födelsedag ikväll med mexikanskt och imorgon fira Simons! Kommer bli en riktigt rolig helg, och alla mina vänner här nere har lovat att ta "väl hand" om Simon. Lite orolig är jag haha.