Sonar 2015

Hej!

Så sen sist har det hänt massvis, det är ju Barcelona så what to do!

Idag är det Sant Juan i Barcelona! Är spansk midsommar men firas mer som nyår med fyrverkerier, brasor på stranden och fest! Så håller tummarna att vi börjar kl.12 imon hehe.

Förra året var super nice med picknick på stranden och härlig vänner!

I helgen var det Sonar - technofestival i Barcelona! Sebastian var tillbaka i stan och hade vunnit två biljetter genom jobbet så vi gick ihop, as kul!

Gick direkt från jobbet i torsdags och fredagen var jag ledig på - så skönt!

Under fredagen testade vi på Sonar by Day, lite av en besvikelse så gick och firade midsommar i Ciutadella parken med resten av alla svennar i Barcelona!

Sedan blev det kött, potatis och bea-sås! Nom nom

Sonar by night var amazing! Skrillex körde och han var så mycket grymmare än förra gången jag hörde honom på Peace & Love 2012! Körde helt galna remixer, på lejonkungen bland annat!!

Blev dock full redan vid kl.00 så går det om man börjar dricka kl.13... Men vid 6 hade jag nyktrat till och lyckades ta oss hem haha

Lördagen spenderades på stranden och sedan på Sonar!
Med denna bönan! Tråkigt när man jobbar olika tider och bor på olika ställen, hinner aldrig ses :/

Slut på ord så ha en fantastisk vecka! Har inget wi-fi hemma så är svårt att hålla koll på bloggen, Instagram och hela mitt sociala liv hehe!

Back in BCN!

Hallå!
Vilken bloggpaus det blev, igen, som vanligt då när jag är åter i Barcelona!

Förra söndagen var en av mina värsta resedagar och då har jag åkt fullsmockad buss i Kambodja under regnsäsong, fått bagaget bortslarvat av personalen, blivit uppropad i högtalare på flygplatsen. Det är kära gamla Öresundståget som tar priset!
Sitter på tåget precis lämnat Helsingborg och märker hur vi saktar ner till vi blir stillastående mitt ute i ingenstans. Från högtalarna "Ja vi står nu stilla då polisen har stängt av all tågtrafik i Skånelän pga obehöriga personer på spåret"
Trettio minuter går utan uppdatering och  jag börjar snegla på klockan, 2h till planet lyfter det här kan lösa sig!
Nytt meddelande i högtalarna "Har inte fått några uppdateringar från polisen att arbetet går framåt så vi invänta nya order men vi börjar sakta rulla in till Lund så kan de som ha bråttom ta en buss eller taxi vidare till sitt resemål". I 5km/h rullade vi och jag var så stressade att jag gnisslade tänder!

Väl framme i Lund hoppade jag av tåget, hittade 3 tjejer till som också skulle till Kastrup och hade avgångstid nästan samma som mig. Kör bara kör ropade vi när vi hoppade in i taxin!
Kom fram till Kastrup 30 innan vi skulle börja boarda planet. Jäkla tur.

Väl på Kastrup så var jag så arg och stressad att jag hade ont i magen. Tog ett djupt andetag och började byta tankemönster. Tänkte på allt roligt som väntar i Barcelona, alla vänner så gick jag in på Victoria Secret och unnade mig en parfym. När jag kände klumpen komma tillbaka under resan eller hur humöret sjönk så lukta jag lite på min flaska och kändes genast bättre.

Veckan i Barcelona har rusat fram, kanske för det varit Majas sista vecka. Har kramat ur varje minut jag fått av henne och nu kan jag bara längta tills vi ses igen om ett par månader.

Idag blir det stranden så jag kan få tillbaka min bränna jag hade innan jag åkte till Sverige! Snackats om poolparty på hotell Dubbel W ikväll men fårse om jag orkar eller om städa rummet och hårinpackning prioriteras högre.

Ha en härlig dag vänner!
A piece of me ♥, Barcelona 2015 ♥, Resor | | Kommentera |

Funday

Vilken underbar dag jag hade igår!

På dagen var jag pappa och B nere vid Hovshallar och prommenerade med hundarna i två timmar. Solen sken och vi hade med oss lite fika att avnjuta på stranden.
Sverige visade sig från sin bästa sida med 21-23C och sol! Vad glad man blir!

Vi byggde stentorn och pappa förlorade!

Åkte hemåt hoppade in i duschen och så kom världens finaste Oliv över!
Trots att det kanske egentligen är 6 månader sedan bi sågs sist så kändes det som igår. Vi hoppade direkt in på en flaska vin och började fixa mitt hår!

Snygg Olle!

Så efter lite vin och middag, rökt makrill, kippers, strömming så cyklade vi ner till Bulls!

Mötte upp Natha och vi började med en flaska bubbel och två plocktallrikar sedan vet jag inte riktigt vad som hände med tiden! Kvällen rusade förbi och vi hade så underbart roligt! Gamla minnen, mixat med erfarenheter vi fått de senaste månaderna, och killar som varit eller är aktuella i våra liv - kaaaoz Haha
Hann med 10 minuters dans inne på morfars sedan drog vi hem och sov haha.

Idag blir det lugna puckar! Ska med pappa och B till rhododendronparken och gå med hundarna och sedan en sväng förbi Maxi! Sista chansen att handla saker till Spanien! Tror redan jag fått det mesta från vännernas önskelistor: snus, ostbågar, OLW dipp, gooodis, Kalles kaviar, torrschampo, grillkrydda och en Sudukobok! Känner mig som jultomten!