Nungwi

Hallå bloggisar!

Ligger i en hängmatta i Nungwi, norra Zanzibar, och njuter. Varit här nu i fem dagar och bara ätit gott och latat oss på stranden.

Imorgon åker vi in till Stone Town för att spendera våra sista dagar där. Tanken är att hinna med lite sightseeing, shopping och spa! Sedan bär det av hem till verkligeheten. Vet inte riktigt om jag är redo att mötas av nollgradigt väder och vem vet, snö?!.. Man lever som en en liten bubbla här på andra sidan och Sverige känns väldigt avlägset just nu, men sen vet man att det dröjer inte många timmar innan man är tillbaka i hamsterhjulet.

Lite för perfekt strand

A piece of me ♥, Resor, Tanzania | Nungwi Zanzibar, nungwi | | En kommentar |

Zanzibar

Hola!

Uppdateringen är lite si så där som ni kanske märket. Även om E säger att mycket har gått framåt på 4 år så är wi-fi inte något självklart hehe.

Men oss går det ingen nöd på! Vi njuter av det fantastiska vädret, vi har haft väldig tur för att resa runt i Tanzania under deras kortare regnperiod.

Utsikt från balkongen just nu!

När tid och uppkoppling finns kommer en ordentlig uppdatering. Om det är imorgon eller nästa vecka för vi se!

To be continued...

A piece of me ♥, Mina Minnen ♥, Resor, Tanzania | Zanzibar, Zanzibar Tanzania | | Kommentera |

Safari

Jambo,

Kom hem igårkväll från 3 dagars safari! Åkte till Ngorongoro, Tarangire, Lake Manyara - alla tre nationalparker!

Första dagen blev det Lake Manyara - som namnet avslöjar en stor sjö. Såg flodhästar på avstånd, den svarta fågeln  "day-time, night-time" (ni som sett youtube klippet vet) elefanter, giraffer, en örn döda en råtta, sköldpadda ja listan kam göras lång. Skulle sammanfatta dagen som en bra uppvärmningsdag!

Bilderna kommer från min nya systemkamera, har wi-fi från kameran så jag kan skicka bilderna direkt till min mobil, hur smidigt som helst!

Fet utsikt vid lunchplatsen inne i parken

Dag två blev en heldag i Ngorongoro Crater - helt klart min favoritdag! I kratern fanns allt och det var mycket lättare att se djuren nära. Stora öppna ytor som bjöd på lejon, hyenavalpar, gnuer, zebror, antiloper (alla gräsätare blir man rätt bortskämd med) ända som saknades var leoparden så hade vi prickat in The Big Five.

Vattenbufflar

Först såg vi bara lejon på avstånd, två unga honor, en ung hanne och en liten liten plutt. Längre bort såg vi en fullvuxen hanne och två honor till.

Senare på dagen hittade vi till en ny flock som precis haft ihjäl en vattenbuffel som åt, lekte runt, och vilade middag. Fick se lejon på 10 meters avstånd.

Lunchen blev vid en sjö som bjöd på flodhästar både stora och små och örnar som cirkulerade för att stjäla vår mat.

Sista dagen var vi i Tarangire men inte hunnit flytta över de bilderna än, to be continued!

Vi bodde på ett inhängnat område i närheten till reservaten i tält, senast jag bodde i tält var Peace & Love 2012 haha. Fanns toaletter och duschar på området så man kunde duscha av sig det röda dammet som gärna hänger sig kvar.

Nu är klockan 18:30 och temperaturen ligger fortfarande över 30 grader, Jag bara njuter hehe.

Önskar er där hemma en fortsatt fin dag!
A piece of me ♥, Bilder ♥, Mina Minnen ♥, Resor, Tanzania | Tanzania, Tanzania Safari | | Kommentera |