Ibiza Stories

Hola bloggisar,

Förra veckan lyfte planet mot Ibiza! Uppdelade på två plan satte sig EBS Care redo för en spexig weekend!
Jag och Emelie var väl båda väldigt trötta när vi klev på men så fort vi satte oss i flygplansstolen så var det bara att inse att det kommer inte bli mycket sömn på detta flyg! Vi beställa in bubbel och börja leka lekar, tur att vi fyllde upp alla sätena längst bak i planet så inte ett stackars  spanskt par blev inkastade i vår fest.

Vi landade på Ibiza och sedan var festen ett faktum! Här var vi 25 kollegor inklämda i ett hotellrum, och jag måste bara säga så glad jag är över detta gäng! Ofta många långa dagar på jobbet och skitiga timmar men så fort vi kommer ut då är vi verkligen världens bästa team!

Min roomie var ju självklart min älskade Jessica. Så när jag gick och la mig på kvällen var hon uppe ett par timmar till den tokan och fick inte mer än 4h sömn! Släppte in partypinglan och somnade om.

Lördagen började med frukostbuffé sedan gick vi ner till scooter uthyrningen! Jag körde inte (efter min krock i Thailand sitter jag snällt bakom) men Jessica kastade sig ivrigt på den (tack o lov)

Vi blev uppdelade i lag och fick varsin skattkarta med olika uppdrag vi skulle hinna utföra på 24h, och alla dessa skulle dokumenteras på en engångskamera!

Slutalie & Ray

Elin & Emelie

Sedan åkte vi runt hela dagen mellan olika stränder, stanna och badade, tog bilder, käkade godis och pizza!

Så här glada är alltid Jessica och jag tillsammans! Så håller tummar och tår att vi ses snart igen så jag får ladda mina batterier.

Återvände sent till hotell, kastade oss i duschen för att sedan springa till middagen! Vi hade bokat bord precis vid solnedgången och riktigt bra tapas, top 5 jag ätit under året!

Våra smycken var speciellt utvalda till Bollywood-temat senare på kvällen! Dock satt de tyvärr inte så bra när man börja hoppa och dansa runt.

Hade någon mitt livs bästa entré till middagen... Vi, jag, Jessica och Nathalie, var sena till middagen, så när vi äntligen hittar till rätt resturang så rusar vi in. Vi ser att till vänster om oss står ett helt TV-team och spelar ut (vad ser ut som) Ibiza-Paradise Hotel,(fick sedan reda på att det var helt korrekt)
Så vi rusar förbi hela teamet, då ser jag att jag har trampat i något, så jag tar ner handen för att dra bort det BAD IDEA istället fastanar det på lin hand och jag försöker skaka bort det TERRIBLE IDEA nu fastanar istället klister grejen i Nathalies hår! (!!!!) Vi skriker, skrattar, gråter och allt hamnar på deras kameror...
Vi fick efter många om och men tack o lov ut den!

Såklart fångat på bild av en kollega haha

Efter middagen blev det lekar och dryck innan vi packade ihop gick tillbaka till hotellet och sedan till Partybussen till Elrow!

Elrow var riktigt fett! Bra musik, de kasade ut badleksaker, gick Bananas med konfettin och någon spydde på mig (absolut sämsta delen på kvällen)

Söndagen a la bakis-dag.
Vaknade efter 3.5h sömn släpade oss ut ur rummet, satte oss på bussen och åkte ner till en strand som tydligen "skulle vara jätte jätte bra". Och det hade den säkert varit om inte 1 miljon brännmaneter flutit in, Fml.  Bakis, trött, ville inget annat än att kasta mig i vattnet och så går det inte. Typiskt.

Vid 17 rörde vi oss in till stan, käkade tapas (igen) och sedan shoppade och strosade runt i Ibiza hamn.

Vid 22:30 gick färjan hem till Barcelona. 9 timmar sittandes under AC'n i ett lädersäte var inte något jag skulle rekommendera till en endaste levande själv, men vi kom iallafall hem i ett stycke.

Sammanfattningen av helgen:
OMFG, tusen tack EBS för ännu en helt fantastisk resa! Som jag älskar detta team, våra äventyr och knäppa påhitt! Att lämna detta företaget om 2 veckor kommer SUGA, men det är också dags att jag kommer vidare.

Ibiza var nice, inte lika sunkigt som Magaluf men precis samma känsla. Fulla engelsmän som vandrar utan tröja med en öl i handen dygnet runt. Folk sprang k korridoren i lucia-nattinnen och ryckte i alla handtagen.
Det fanns så man kunde köpa och göra sin egen Bucket ( Thailand Flashback <3 )

PS. Så här bra mådde vi på måndagen

Ds.

We're going to Ibiza!!!

Hola bloggisar,

Om ett par timmar sitter jag på flyget med EBS Care mot den lilla partyön IBIZA!!!

Det är ju avslutningsfester för säsnongen i Europa just nu, så tyvärr missar vi Del Gran Fibnal i Barcleona, men kommer åka till partyt's party ö nummer 1, så inga ledsna miner här inte!
Lite stört att sommar offeciellt är över nu.. Går liksom fortfarande i short och linne här..

Detta blir min sista resa med EBS och det svider i hjärtat, men ska njuta till fullo av denna tripp!
Vi har fixat med boende tillsammans med pool (sista chansen att jobba på brännan) och under lördagen ska vi på en scooter-tripp. Vi har hyrt sccoters för hela gänget och så ska vi upptäcka ön - ja kameran är på laddning hehe.

Ett annat liv, ett annat EBS!

Ska hoppa från klippor, äta glass och försöka att inte krocka...

På lördagkväll ska vi först ha middag, jobbet står för mat och dryck.. Lär inte bli en lugnkväll! Sedan har vi fått biljetter till Elrow, ritkigt spacig nattklubb. Temat för kvällen kommer vara "Bollywood"... Fårse hur vi lyckas klä upp det haha.

Söndagen kommer man väl hem i gryningen, tar en powernap och sedan ut och utforka Ibizas stad! Klockan 22.30 ska vi åka tillbaka till Barcelona med färja.... omg... Vid klockan 7 på morgonen kommer vi in till Barcelonas hamn och då är det bara hem, ta en powernap och sedan gå till jobbet.

Kommer bli zombie-mood hela måndagen, med det får det vara värt! Trixet är kanske att inte sluta dricka.. Så om man dricker lör-måndag så får man ta smällen på tidagen, återstå att se hur jag gör!

Önskar er alla en trevlig helg!

Flytta hemifrån

Hola,

Tänkte gå igenom lite stadier och tankar som ändras när man flyttar hemifrån.

Först och främst var sista perioden jag bodde hemma hemsk. Men det har både jag och pappa kommit fram till var det absolut bästa för båda. Alla barn gör revolt innan de flyttar ut och tur är väl det annars hade vi väl bott hemma tills vi är 30. Och jag tycker ju mer som pappa nu och kan hålla med honom att han hade rätt vissa gånger men då skulle jag hellre bryta varje ben i kroppen än att erkänna det.

Så:
1.   kunde jag lämna en kopp/talrik/bestick/Kastrull i vasken åka iväg och träna och sedan diska. Kom pappa hem och den stod där var det ett gräl som väntade hemma.
Nu diskar jag kastrullen innan jag äter eller direkt efter för att bli av med det så fort som möjligt. Också för jag bor i kollektiv så någon annan kan få använda kastrullen.
Kan verkligen irritera mig på om andra lämnar disk efter sig och låter det stå i timmar, liksom kryper i hela kroppen.

2. åt jag det som pappa lagade eller så fixade jag kyckling och ris. Varje dag i 1 år. Vem bryr som om variation.
Nu lagar jag mat både till mig och andra varje dag, planerar inköp och matlådor så det ska räcka och vara ekonomiskt.
Har även börjar äta pesto nått som aldrig existerade hemma. Äter dock fortfarande kyckling och ris. Ofta.

3.  hade jag ansvar för mig. Mig. Mig. Mig. Att jag kom upp på morgonen. Att jag kom o tid till jobbet. Att jag la mig i tid. Att jag betalade telefonräkningen.
Nu har jag hyra, räkningar, telefon, mat - allt ska finansieras av min lön. Att leva spontant och shoppa kan bara glömmas. Speciellt eftersom jag jobbar mot provision och aldrig kan vara 100% på hur nästa månad kommer se ut.
Jag har ansvar för att allt ska funka, funkar det inte får jag ta tag i problemet. Och det har jag gjort i över 1.5 år och det har gått bra, hjälp.

Nu kanske inte kag gjorde den vanliga flytta hemifrån utan jag (och Tildus) valde att flytta 2300km söder ut. Kunde ej ringa pappa om spisen krånglade. Ringa mamma och jag behövde hjälp med att lägga upp ett par byxor. Gå över till farmor och farfar när det ekade i kylskåpet. Allt fick jag fixa själv, med hjälp av alla vänner kring mig förstås.
Bandet man får med sina vänner om man väljer att flytta långt hemifrån är magiskt.

Jag har så många roliga minnen att jag skulle kunna skriva en bok haha

T ex. Förra sommar fick vi stopp i avloppet i köket och det gick inte bort på 3 dagar så ALL disk stod på bänken och luktade skunk. Slutade med att jag tog all disk in i duschen och diskade, och vi bad vår hyresvärd ringa efter rörmokare.
Så de kommer hem till oss står 20 minuter i köket, tar 50€ och går. Vi går in i köket.. Då har de skruvat sönder rören släppt ut allt vatten på golvet satt ihop rören igen och rökt en joint. Classic Spain....

Ska bli kul att komma hem lite och landa lite i Halmstad. Men att bo hemma hos pappa en längre period en ett par veckor vet jag ej om någon av oss klarar av hehe ;)