Sista dagarna i Uppis

Tack för den här terminen Uppsala! Massvis med nya vänner och massvis med nationsöl, roliga utskottsmöten! Mindre tack till tidiga föreläsningar, krångliga tentafrågor och långa väntetider på studieresultat.

Just nu sitter jag på tåget från Stockholm till Göteborg - såklart är det signalfel och vi står stilla, classic när jag är ute och reser.

Helt stört hur fort terminen har gått och nu sitter jag här lite sentimental. Sista veckan i Uppsala har varit superkul! Har haft möten med de utskott jag är aktiv i, varit konferencier för en julkonsert till förmån av musikhjälpen och haft en sista myskväll med rödvin och På Spåret!
Från frukostmöte med Sport- och lekutskottet. Planerade inför våren och det kommer bli massvis med roligheter! Bl.a. Cykelfest, en tripp till Västerås och camping!

Vi arrangerade en "Proffersorskamp"! Vi bjöd in proffesorer från 4 olika program som fick tävla mot varandra i en frågeshow likande "vem vet mest". Mitt program slutade 2:a och ett par tusen fick vi ihop till Musikhjälpen!

Nu blir det hem till Halmstad för jul och nyårsfirande! Men också jobb och plugg! Har tenta direkt när jag kommer upp till Uppsala igen, ingen rast ingen ro!

Den har utsikten kommer jag sakna att vakna till <3

A piece of me ♥, Mina Minnen ♥, Uppsala HT16 | | Kommentera |

Bilder från Barcelona

Hola,

Hade flera fantastiska dagar med bästa Tilda i Barcelona. Vi hann med både sola, mysa, shoppa, bubbel, dansa till solen gick upp och skilldes sedan åt i tårar. Tänk att min bästa vän idag lyfte kl.7 imorse till Mexico. Nu dröjer det månader innan vi ses igen, men vi är alltid med varandra, och med dagens teknik kan man ju hålla koll på varandra utan att behöva vara i samma stad, land eller världsdel hehe.

Här kommer ett gäng bilder från Barcelona! På onsdagen unnade vi oss en liten sovmorgon - se föregående inlägg - shoppade under dagen och på kvällen gick vi ut på en drink följt av en öl och god tapas. Vi åt calamares, getostsallad med tomatmarmelad och encheladas, så mumsigt.

På torsdagen vaknade vi upp av strålande solsken och kunde äta frukost på terassen i linne och shorts. Sedan hoppade vi på bussen och åkte ner till Barceloneta. På vägen ner köpte vi med oss en varsin stor bagette som vi åt till lunch på stranden och spande på surfare bland vågorna.

Sedan begav vi oss till en svensk frisör som jobbar nere vid Barceloneta. Min utväxt var så extremt tråkig så ville piffa till burret lite. Blev en mörkare bottenfärg och så behöll jag mina blonda toppar, så nöjd!

Efter frisören sprang vi bort till Champangerian där Tildas kille väntade på oss. En av mina absoluta favoriter i Barcelona. De har supergod rosecava, väldigt söt och god. Till bubblet åt vi tapas på stående fot och mitt i allt dök världens bästa Emelie upp. Så mysigt att få träffa henne igen. Eftersom stämmingen var väldigt god slutade det med att vi drack fem flaskor på fyra personer innan vi begav oss vidare till nästa bar hehe.

Fredagen började redan 8.30 med ett hemligt mission hehe. Sedan hem igen till lägenheten för att äta frukost och sedan begav vi oss iväg till ett stort shoppingcenter som ligger en bit utanför stan. Var ju BlackFriday så vi ville vara smarta och undvika att behöva trängas med massvis med turister, men istället fick vi brottas med massvis av rea-galna spanjorer... yeeaay.
Efter ett par timmars strosande åkte vi hem igen för att göra oss redo för kvällens festilgheter. Åkte vi hem till Emelie på lite cava och pizza, sedan vidare till en förfest hos Emma som jag bodde ihop med förra året. Innan klubben hamnade vi på en förfest bar med bra musik och där slank det ner en GT och ett par shots. Det är inte förrän vi ska in på klubben som jag kastar en blick på klockan och inser att hon är halv fyra när vi är påväg in (!!) och jag skulle ju flyga hem dagen därpå hehe. Blev ett par timmars dans. Väldigt kul med många välkända ansikten inne på golvet trots att det är över ett år sedan jag flyttade hem. Halv sju gick vi och la oss och som två zoombies gick vi upp på lördagsmorgonen.

Någon gång efter sex på morgonen hehe

Home sweet home - inga förseningar på denna flighten tackolov. Möttes av världens finaste på flygplatsen ♥

Hemma i Uppsala igen var mamma uppe på besök. Vi hann med lite 1:a adventsmys och en god thaibuffe på stan.

Sedan dess har det varit fullt upp i skolan, skrivit uppsats, fått tillbaka tentareslutatet och herrejesus jag blev godkänd. Har haft som en sten i magen de senaste veckorna för jag var säker på att jag skrev U. Men någon där uppe måste varit med mig.

I måndags släppte jag dock plugget och åkte till Stockholm för att träffa pappa. Vi gick på bio och såg "Fantastiska vidunder" och åt sedan asiatisk bufffe, supersuper gott.
Här har vi pappa framför julpyntet på Sergels torg.

Nu innan jag åker hem till Hlamstad för julfirande ska jag hinna med att vara konferencier på en julkonsert vi på programmet har satt ihop för MusikHjälpen, ska blir kul men nerverna börjar smyga sig på. Väldig peppig stämming i klassen när det kommer till att skänka pengar till välgörenhet - vettiga människor helt enklet.
Ikväll blir det På Spåret-kväll hemma hos Oscar, mysmys.