Vieux-Boucau

Så har vår semester nått sitt slut och jag sitter på ett rullande tåg mot Halmstad igen! Haft en både lugn och händelserik semester!

Precis innan jag åkte upp mot Stockholm så fick jag förstahandskontrakt på ett studentrum i Uppsala, så förutom att glassa på en strand i Frankrike har jag hunnit hämta nyckel och vara en vända på Ikea. Men nu går jag händelserna i förväg.

Midsommardagen hoppade jag på tåget till Stockholm och kom fram runt 17:30. Vi gick  och la oss i tid för 02:30 ringde alarmet för att vi skulle ta bussen in till centralstation och sedan nästa buss till Skavsta!

Framme i Frankrike, i Biarritz, var vi på förmiddagen och sedan väntade buss, tåg och taxi för att komma till Vieux-Boucau. Resan blev totalt på 12h pga bristande kommunaltrafik då så gott som alla bussar är inställda på söndagar och taxi tar över dubbla taxan...

En av våra härliga frukostar! Frossade i färsk frukt och vitt bröd hehe

Kommande dagar gick vi på marknad och köpte lokala delikatesser som öl, vin, ost, frukt, oliver och mycket mer. Var dag dukade vi upp tapas och satt med varsin bok i eftermiddagssolen!

Vi hade lite otur med vädret, blåste upp till 14m/s ett par dagar som begränsade våra planer. Men vi var i och badade nästan varje dag.

På torsdagen begav vi oss på cykeläventyr. Cyklade 2 mil till grannbyn och strosade runt. Var en väldigt blåsig dag men mysigt ändå. När solen kikade fram njöt vi och när det blev kyligare kikade vi i små butiker.

Bilder från Hossegor

Sista dygnet hade vi bokat hotell i Biarritz för att vara närmare flygplatsen och få ett smidigare slut på resan än hur den hade startat... Kom fram lördag förmiddag och strosade runt i staden. Det regnade och blåste stormvindar vartannat men vi hade kul ändå!

Sista kvällen i Frankrike passade vi på att äta Moule fritt, musslor!

Tillslut kom vi hem i söndags eftermiddag till ett strålande Stockholm. Vi åkte hem, bytte om till badkläder och tog ett dopp i Mälaren.

Igår, måndags, körde vi till Uppsala för att hämta mina nycklar, fika med Ellie och en tur till Ikea!

Blev en del så nu får jag jobba ordentligt i sommar hehe. Men är så glad, nu är det min tur att få bygga bo efter att ha bott i andrahand sedan studenten för fyra år sedan (nyp mig i armen, är det så länge?!)

Ända haken dock var att korridoren var super grisig. Skulle säga att korridoren var som min förra på den absolut sämsta dagen, och det verkar vara vardagsskicket..  Något jag får styra upp när jag kommer tillbaka efter sommaren alternativt leta vidare.

Nu blir det tillbaka till verkligheten med jobb hela veckan. Nästa lilla tripp ligger dock inte allt för långt bort så det ska nog gå!