Dessa tjejer

är verkligen guld värda ♥ 
bara se så glad de gör mig 

Dags att lämna

Tja!

Har spenderat det senaste dygnet med att packa ner mitt rum. I nästan ett år har jag kallat detta rum mitt  hem, här har jag gråtit, stressat över plugget, drickit vin med vänner, haft sleepovers med vänner från alla världens hörn, blivit kär, fyllt år, haft masvis med förfester och filmkvällar. 

Såhär såg det ut när jag flyttade in.

Min basgrupp från retoriken kom över och vi käkade pizza och drack vin.

Matilda var på snabbvisit fårn Barcelona och hann med ett par dagar i Uppsala! Bästa bästa bästa ♥

Jag blev bästis med dessa underbara ♥

Fanny kom upp i höstas och då smällde vi på med världens plockbord! Men ögat var sugen på mer än vad magen klarade av så efter ett tag ringde jag ner en klasskompis som bor i huset så han kom och hjälpte oss! 

Förfest till baklänges-gasquen. Eftersom temat var "baklänges" så vände vi även på förfesten till en efterfest och drack drinkar och åt pizza, mycket festligt!

Här satt jag och pluggade inför "medborgare och samhälle", en av fem delkurser i Stats A. 

Fick frukost på sängen på min födelsedag av ♥:at

Fick tulpaner av Ellie som gjorde mig lycklig i en vecka! 

Senaste tilskottet på rummet är dessa små jäklar! Köpte tulpanlökar när jag var i Amsterdam som fått växa nu i vår, men blev blåst. Detta är inte tulpaner utan ogräs haha

Imorgon är pappa här uppe, så då har vi ett par timmar att hänga i Uppsala. Lite sista kvalitetstid med staden jag det senaste 1.5 året har kallat hem. Sedan blir det hem till kusten. Njuta av havet, alla gamla vänner och börja jobba så jag får lite pengar att röra mig med!
A piece of me ♥, Uppsala VT17 | | 2 kommentarer |

Sommargasque

Tja!

Jag påbörjade ett inlägg i fredagskväll när jag la ifrån mig böckerna vid 22.30 men sedan blev jag så trött att jag nästan somnade på stående fot. Så det inlägget försvann.
Dagarna med Oliva var superkul men svårt att helt koppla av när det ligger en tenta runt hörnet. Nu är det bara två dagar kvar sedan sitter jag i den svettiga tentasalen och gör terminens sista tenta. Har varit en kämpig men rolig kurs nu när jag har börjat greppa den. Ser så mycket fram emot att kliva ur salen på fredag och inse att nu är det över, nu har jag sommarlov! Den glädjen!!!

Sitter just nu i skolans bilbiotek och läser på in i det sista, har börjat med gamla tentor för att se hur jag ligger det och det går säkta men säkert framåt så det är ju bra. Parallellt köper jag även böcker till nästa termins kurser, multitasking queen! Tuff månad när en bara får halvt CSN, har full hyra och ska punga ut tusen kronor på litteratur... 

Men till något roligare, när Olivia var här var vi på UPS Sommargasque. Här är ett par bilder fårn en kanonkul kväll!

Bästis-Olle och jag! 

Resten av bilderna kommer när jag är på sommarlov och kan andas och tänka klart igen! Har redan glömt bort båda koderna till mina bankomatkort och nästan råkat spärra det ena, har ett försök kvar så just nu lever jag på swish tills koderna kommer tillbaka till mig haha. Så kan det gå..

Ha det!